Większość firm skupia swoją uwagę wyłącznie na przygotowaniu atrakcyjnej oferty. Niewielu przedsiębiorców zaś myśli o tym, jak zadbać o klienta już po sprzedaży, by zdobyć jego zaufanie oraz zachęcić do dalszej współpracy. Poniżej znajdziesz 3 propozycje drukowanych podziękowań, które zadziałają lepiej niż niejedna reklama.
1. Kupon rabatowy
Dobrym sposobem na zatrzymanie klienta jest wręczenie mu czegoś ekskluzywnego, na co nie mogą liczyć inni. Kupon rabatowy to adekwatny przykład, jeśli tylko rozdasz go wyłącznie osobom, które już wcześniej zrobiły u Ciebie zakupy. Wysokość zniżki wcale nie musi być duża, ale kupon warto wydrukować na kartoniku zbliżonym wielkością do wizytówki. Będzie prezentował się profesjonalnie i zachęcał do skorzystania z promocji.
2. Zakładka do książek
Jeśli pracujesz w branży wydawniczej, księgarskiej bądź czytelniczej, postaw na podziękowania w formie zakładek. Front zakładki może przedstawiać ciekawą ilustrację lub być zadrukowany żartobliwym czy motywującym cytatem. Natomiast tył przeznacz na logo swojej firmy i kilka słów podziękowań. Zakładka to bardzo praktyczny upominek, który przyda się wszystkim molom książkowym.
3. Kalendarz biurkowy
Czy jest jakiś produkt, który bardziej przypomni klientowi o Twojej marce niż kalendarz biurkowy? Mimo rozwoju nowoczesnych technologii proste i papierowe rozwiązania wciąż się sprawdzają, dlatego wiele osób stawia na biurkach małe kalendarze. W ramach podziękowania wręcz klientowi taki kalendarz z logo swojego przedsiębiorstwa.
Utrzymywanie dobrych relacji z klientem to podstawa marketingu. Na nic się zdadzą wielkopowierzchniowe reklamy lub szeroko zakrojone akcje w mediach, jeśli Twoja firma nie będzie cieszyć się pozytywną opinią. Właśnie dlatego warto zadbać o swoich klientów także po sprzedaży.