Baner reklamowy – co musisz wiedzieć?

projekt baneru reklamowego

Chcesz zainwestować w baner reklamowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Jak sprawdzić, czy projekt zaproponowany przez grafika jest odpowiedni? I wreszcie – jak poprawnie stworzyć baner tak, by po wydruku spełniał swoją funkcję?

Oto parę kroków, które podpowiedzą Ci jak w odpowiedni sposób stworzyć dobry baner reklamowy:

Pierwszym krokiem jest faza projektowa. Tutaj można obrać dwie drogi: pierwsza to taka, że sami tworzymy sobie projekt baneru reklamowego, druga – oddajemy projekt w ręce grafika. Oczywiście, pamiętajmy o tym, że baner powinien być estetyczny, czytelny i prosty w odbiorze. Często jest tak, że chęć zaoszczędzenia budżetu i samodzielne wykonanie baneru reklamowego nie popłaca. Złotą zasadą projektowania banerów reklamowych jest to, że im mniej, tym lepiej. Musimy pamiętać o tym, że tylko kilka sekund decyduje o tym, czy nasz baner zainteresuje oglądającego czy nie.

Krok drugi to zastanowienie się nad miejscem wystawienia baneru. Jest to o tyle ważne, że wybierając drukarnię musimy mieć pewność, czy materiał z jakiego zostanie wykonany baner reklamowy jest odporny na warunki atmosferyczne. Niedopuszczalnym jest, by po paru tygodniach od powieszenia reklamy została ona uszkodzona lub zmieniła swoje kolory. Takie nieestetyczne i nieprzewidziane sytuacje stanowią wręcz antyreklamę, dlatego lepiej jest zainwestować w naprawdę profesjonalną drukarnię, niż nieświadomie budować negatywny wizerunek naszej firmy.

Krokiem trzecim jest finalizacja projektu. Tutaj zdradzimy prosty sposób na to, czy baner jest czytelny czy nie: wyświetl projekt swojego baneru reklamowego na ekranie swojego komputera, odejdź od monitora na ok. 2 metry – jeśli jesteś w stanie odczytać to, co jest napisane, to znaczy, że projekt jest wykonany dobrze. Jeśli masz problem z odczytaniem informacji zawartych na banerze, wówczas radzimy poprawić taki projekt.

Baner reklamowy jest tworzony po to, by w szybki i łatwy sposób trafił do odbiorców. Musi więc być czytelny, estetyczny, zawierać najistotniejsze informacje, a przy tym być atrakcyjny wizualnie. Równie ważny jest techniczny aspekt wyprodukowania baneru – musi być odporny na warunki atmosferyczne i wykonany z odpowiedniego tworzywa. Dopiero połączenie prostego przekazu z trwałością i wytrzymałością materiału będą gwarancją odpowiedniego wykonania baneru reklamowego.