Gazetka reklamowa na miarę Twojego biznesu

druk gazetek reklamowych

Nieodzownym elementem marketingu każdego biznesu jest gazeta reklamowa. W jaki sposób ją zaprojektować, aby w odpowiedni sposób docierała do naszego potencjalnego odbiorcy? Jak sprawić, by była ciekawa i przyjemna w odbiorze? Oto parę zasad, które pomogą Ci skroić gazetkę reklamową na miarę Twojego biznesu.

1. Profesjonalizm
Może wielu osobom się wydaje, że stworzenie gazety to całkiem prosta sprawa. Nic bardziej mylnego, ponieważ do procesu tworzenia takiej formy reklamy należy podejść profesjonalne. Co to oznacza? Na przykład to, że jeśli nie znamy się na projektowaniu graficznym, to lepiej będzie jeśli sprawę przekażemy profesjonalistom. Jeśli to, co chcemy zaprezentować w naszej gazetce wymaga utrwalenia na zdjęciu i przeróbce, również zainwestujmy w dobrego fachowca, który zrobi to w sposób estetyczny i wyważony. Musimy pamiętać, że gazetka reklamowa, którą stworzymy, stanowić będzie wizytówkę naszego biznesu. Dlatego warto zainwestować w osoby, które zaprojektują szatę graficzną i wykonają profesjonalne zdjęcia.

2. Podstawy
Ustal formę, wygląd i częstotliwość publikacji gazetki. Musisz pamiętać o tym, że odbiorcy się przyzwyczajają. Dlatego z czasem najprawdopodobniej będzie tak, że nie będą mogli się już doczekać kolejnego wydruku Twojej gazety.

3. Co i gdzie?
Gazetka reklamowa służy do przekazywania informacji. Co prawda to od nas – zlecających, zależy co chcemy umieścić na stronach gazety. Podpowiadamy zatem co powinno znajdować się w takiej broszurze reklamowej:

  • Podstawowe informacje – Warto je umieszczać np. na drugiej stronie gazety, lub na ostatniej. Odbiorca musi wiedzieć czyja to gazeta, kto do niego mówi i gdzie może znaleźć produkty, które by go zainteresowały.
  • Aktualne promocje – Musimy pamiętać o tym, że odbiorcy przeglądający gazety reklamowe poszukują towaru, który jest przeceniony. Atrakcyjniejsze dla oka są te przedmioty, które są oznaczone jako towar po niższej cenie.
  • Zbliżające się wydarzenia – Np. otwarcie nowego sklepu, spotkania tematyczne, wydarzenia w naszej firmie związane z rokiem kalendarzowym. Jeśli gazeta ma dotyczyć jakiegoś wydarzenia, dobrze będzie jeśli uraczysz odbiorców konkretnym planem imprezy, zachęcisz nazwiskami lub nagrodami.

4. Co jeszcze?
Pamiętaj, że najważniejsza jest pierwsza strona. To ona musi sprowokować odbiorcę do chociaż pobieżnego oglądu gazety. Zachęć go więc ciekawymi nagłówkami czy interesującym zdjęciem. Aby wprowadzić do Twojej gazetki trochę angażujących treści, umieść na ostatniej stronie krzyżówkę, kolorowankę czy rebus. Dodatkowo, możesz szukać reklamodawców, którzy podbudują Twój budżet w zamian za małą rubrykę reklamową w Twoim czasopiśmie.