Papier firmowy przez wiele firm traktowany jest po macoszemu. Coraz częściej rezygnuje się z niego, stawiając na komunikację online, poprzez e-maile z ozdobną stopką informacyjną czy inne zewnętrzne aplikacje. To błąd! Każda firma, która chce mieć autorytet w swojej branży, zarówno wśród kontrahentów, jak i klientów, powinna we wszelkiego rodzaju korespondencji korzystać ze specjalnie opracowanego papieru firmowego.
Papier firmowy nie służy tylko do wzajemnej wymiany informacji. Może być także dobrym materiałem do umieszczenia na nim swojej oferty, dokumentów księgowych czy kadrowych. Nie można zapominać o tym, że papier firmowy, tak samo jak wizytówki, strona internetowa czy materiały reklamowe i prasowe znacząco wpływają na sposób postrzegania Twojej firmy. Pierwsze wrażenie, które może być wywołane zetknięciem między innymi z powyższymi gadżetami jest w biznesie kluczowe. Każda firma chce wypaść w oczach innych jak najlepiej: jako prestiżowa, godna zaufania marka o wysokim autorytecie eksperta w danej branży. Jak więc opracować papier firmowy, by zaświadczał o naszym profesjonalizmie?
Jakie informacje powinien zawierać papier firmowy?
Klasyczny, oficjalny wzór papieru firmowego powinien zawierać wszelkie informacje, niezbędne do skontaktowania się z Twoją firmą. Nazwa, adres, strona internetowa, dane kontaktowe to absolutne minimum. Elementy graficzne, kolorystyka, a nawet czcionka są dla odbiorcy podstawą identyfikacji Twojej marki. Wykorzystaj tę szansę i daj się wyróżnić. Pamiętaj jednak, by nie przesadzić!
Jakimi zasadami się kierować przy wyborze papieru firmowego?
Po pierwsze papier firmowy, od początku do końca, powinien być wizualnie spójny i estetyczny. Każda branża zawiera pewne kolory, ikony czy czcionki, które są dla niej charakterystyczne. Papier firmowy firmy budowlanej będzie zupełnie inny, niż papier biura podatkowego. Warto o tym pamiętać, by nie popełnić błędu, a co za tym idzie – zatonąć wśród konkurencji. Po drugie możesz wyróżnić się, umieszczając na papierze firmowym swoje chwytliwe hasło reklamowe. Wraz z ekspertami opracujcie chwytliwy, intrygujący slogan, który zaciekawi odbiorcę i zachęci go do skorzystania z Twoich usług. Po trzecie pamiętaj, by nie przesadzić. Biała przestrzeń papieru firmowego będzie zapełniona tekstem, który będziesz chciał przekazać swojemu kontrahentowi czy klientowi. Przed złożeniem zamówienia na druk papieru firmowego dobrze jest najpierw wypróbować jego możliwości i sprawdzić funkcjonalność, czyli po prostu… zapisać go lub zadrukować. W ten sposób dowiesz się, czy wszystkie elementy są widoczne, czy coś nie jest za duże lub za małe oraz czy nic na siebie nie nachodzi. Jeśli już mowa o testowaniu papieru firmowego, to dobrze jest własnoręcznie sprawdzić, jaka gramatura będzie dla Ciebie odpowiednia. Najpopularniejszym, a zarazem najlepszym rozwiązaniem jest wybór papieru o gramaturze 90 g/m.
Mamy nadzieję, że powyższe podpowiedzi będą dla Was pomocne i że nie zrezygnujecie z tradycji posiadania w swojej firmie spersonalizowanego papieru firmowego. Jeśli nie jesteście doświadczonymi grafikami, to zlećcie opracowanie projektu firmie, która się na tym zna. Z pewnością zastosuje się ona do powyższych zasad i stworzy kreatywny wzór, który zachwyci każdego, kto weźmie do ręki Wasz papier firmowy.