Boże narodzenie tuż-tuż – nie możesz zapomnieć o kartkach okolicznościowych w firmie

kartki świąteczne

Okres świąteczny to czas, w którym nie tylko zwierzęta przemawiają ludzkim głosem. To doskonała okazja na ocieplenie relacji, odświeżenie kontaktów i czas bycia miłym dla drugiej osoby. Pod względem marketingowym to także dobra okazja aby, zadbać o klienta czy partnera Twojej firmy i wysłać im tradycyjną kartkę świąteczną. Jaka jednak powinna być taka kartka, co powinno się w niej znajdować i jakie życzenia będą stosowne? Już zdradzamy.
Zaczniemy jednak od złotej zasady – “im szybciej tym lepiej”. Im szybciej pomyślisz o stworzeniu kartek świątecznych, tym łatwiej będzie Ci dograć wszystkie szczegóły z drukarnią z którą podejmiesz współpracę. Podejmując działania marketingowe związane z świątecznymi kartkami zastanowimy się nad: formą, treścią i wykonaniem.

Forma
Papierowa kartka świąteczna czy cyfrowa realizacja? Naszym zdaniem tradycyjne rozwiązanie jest bardziej eleganckie, stosowane i wywołuje w odbiorcy poczucie wyróżnienia czy prestiżu. Oczywiście, na portalach społecznościowych możemy umieścić cyfrową realizację życzeń. Jednak chcąc podbudować relacje bardziej zyskamy w oczach klienta czy kontrahenta wysyłają do niego tradycyjną kartkę w eleganckiej kopercie.
Kolejną kwestia dotyczy tego, jak powinna wyglądać taka tradycyjna kartka? Dróg jest wiele, my jednak radzimy aby była skromna, nie przesadzona, z minimalistycznym świątecznym motywem, najlepiej w rozmiarze A5 (kartka A4 przedzielona w połowie), w formie otwieranej od góry lub z boku.
Jeśli nie mamy wprawy w tworzeniu projektów graficznych, najlepiej oddać realizację kartki świątecznej w ręce profesjonalisty, ten z kolei powinien skonsultować swój projekt z drukarnią, która będzie finalizować jego pracę.

Treść
Co powinieneś napisać w Twojej kartce świątecznej? My twierdzimy, że na pewno nie powinno się podejmować żadnych kwestii związanych z biznesem. Życzenia powinny być pełne ciepłych słów i szczerego wydźwięku. W dobrym guście jest by zostawić miejsce na własnoręczny podpis – dzięki temu jeszcze bardziej podbuduje to personalny charakter kartki.

Wykonanie
Pamiętaj, aby już na poziomie projektu zastanowić się jakie są techniczne aspekty Twojego projektu kartki. Jeśli nie masz takiej wiedzy wyślij projekt o drukarni – na pewno odpowiedzą na nurtujące Cię pytania oraz podzielą się dobrą radą.
Dobrze jest jednak wiedzieć jaki chcemy format, w jakim nakładzie (najlepiej go troszkę zawyżyć w razie zabrudzenia którejś z kartek lub w przypadku innych nieprzewidzianych zdarzeń). Warto też zapytać się drukarnię o wszelkiego rodzaju uszlachetnienia kartek. Uszlachetnienie papieru to nic innego jak pokrywanie go różnymi substancjami lub materiałami w celu zwiększenia wytrzymałości lub wizualnego wzbogacenia, udekorowania kartki.

Podsumowanie
Nie zwlekaj z wykonaniem kartek świątecznych – im szybciej się do tego zabierzesz, tym wszystko będzie bardziej dopracowane, a i klienci/kontrahenci z pewnością docenią staranną realizację. Święta to bardzo dobry czas by pokazać firmę w dobrym świetle – nie zmarnuj tej szansy.