Jakie są podstawowe zasady komponowania wizytówki firmowej? Jakie informacje powinna zawierać, aby nie była zbyt „ciężka”, nieprzejrzysta lecz estetycznie wykonana i zachęcająca do kontaktu? Oto parę zasad, o których należy pamiętać przy projektowaniu czy zlecaniu szaty graficznej wizytówki naszej firmy.
Pierwszą zasadą dobrej wizytówki jest to, aby osoba którą ja otrzyma, od razu wiedziała kim jesteśmy i czym zajmuje się nasza firma. W związku z tym nieodzowne jest dostosowanie odpowiedniego charakteru wizytówki do branży jaką się trudnimy. Podamy przykład: jeśli jesteśmy firmą zajmującą się projektowaniem wnętrz, powinniśmy dbać o geometryczne formy naszej wizytówki. Jeśli jednak nasza firma świadczy usługi kosmetyczne, możemy wybrać bardziej kolorową wizytówkę.
Drugą zasadą dobrej wizytówki jest odpowiedni kolor i czcionka. Cała paleta barw, jaką mamy do dyspozycji nie powinna być nadużywana. Wybierzmy jeden lub dwa kolory, które będą ze sobą współgrały. Również czcionka nie powinna być ozdobna, a raczej klasyczna lub chociaż czytelna. Ewentualnie możemy pogrubić te słowa, które chcemy wyróżnić. Pamiętajmy, że wizytówka to bardzo ważny element wizerunkowy naszej firmy – otrzymują ją klienci, partnerzy biznesowi czy osoby potencjalnie zainteresowane naszą działalnością.
Trzecia zasada to: dodatkowe informacje skróć do minimum. Powróćmy do wątku informacyjnego – tak żeby nie było niedomówień. Na naszej wizytówce powinno znajdować się: logo firmy, imię, nazwisko właściciela, jego stanowisko, telefon czy/i mail kontaktowy oraz ew. nazwę strony www. firmy. To w zupełności wystarczy!
Czwarta zasada – wybieraj mądrze. Świat poligrafii stoi przed Tobą otworem – możesz wybrać przeróżne kolory swojej wizytówki oraz wiele materiałów z jakich mogą zostać wykonane. Czyli jakich? Zaglądając do oferty Drukarni Kolumb możesz wybrać wizytówki: standardowe, foliowane, sztancowane, plastikowe i ozdobne. Dodatkowo możesz wybrać interesującą Cię kolorystykę czy format, a także wgrać pliki do druku. Wybierając wizytówki foliowanie możemy wybrać opcję z błyskiem lub bez, a wybranie wizytówek sztancowanych umożliwia wykonanie nietypowych kształtów.
Podsumowując – zadbajmy o to, aby wizytówka biznesowa odzwierciedlała charakter naszej firmy, a także by w estetyczny i niechaotyczny sposób była źródłem najważniejszych informacji dla naszego klienta.