Ulotka reklamowa, tuż obok bilbordów, banerów i plakatów, jest jednym z najpopularniejszych, najwygodniejszych w użyciu i najtańszych sposobów reklamy. Dobrze opracowany projekt ulotki reklamowej sprawi, że Twój komunikat będzie zrozumiały, a oferta handlowa – przejrzysta. Odpowiednie rozplanowanie treści na ulotce pomoże potencjalnym klientom i kontrahentom zapamiętać Twoją firmę w taki sposób, jaki chcesz. Jak więc opracować idealną ulotkę reklamową?
1. Dobierz kolory
Każda branża kojarzy się nam z innym kolorem. Produkty dla dzieci mogą być reklamowane przy pomocy żywych barw, takich jak żółć, róż czy błękit, zaś ulotka kancelarii adwokackiej powinna być utrzymana w stonowanych barwach, konotujących autorytet, zaufanie i powagę, czyli grant, ciemny fiolet czy szary. Oczywiście nie jest to sztywna reguła – czasem dobrze przełamać barierę i skorzystać z kontrastowych barw dla wyróżnienia pewnych elementów.
2. Podkreśl przekaz odpowiednim zdjęciem
Dobrze dobrana grafika lub zdjęcie może sprawić, że Twoja ulotka reklamowa na dobre pozostanie w głowie odbiorcy. Wybierz coś, co pomoże Ci uzyskać pożądany efekt. Możesz skorzystać z banku darmowych zdjęć lub wykupić jedno z nich na specjalnych serwisach. Za pomocą zdjęcia wzmocnisz przekaz, dopowiesz to, co nie zostało napisane, stworzysz historię lub po prostu przykujesz wzrok odbiorcy.
3. Opracuj chwytliwy slogan
Nie od dziś wiadomo, że hasło reklamowe stanowi jeden z kluczowych elementów każdej kampanii reklamowej. Sam pewnie w tej chwili masz kilka z nich, promujących ogromne marki, w głowie. Dobry slogan może zaintrygować, zaciekawić, zszokować, a nawet sprowokować – ważne, by wywołać emocje, bo to właśnie one są zapamiętywane.
4. Wyróżnij najważniejsze informacje
Wybierz to, co Cię wyróżnia i podkreśl to! Twoje produkty są zupełnie inne, niż wszystkie? Twoja firma posiada nagrody, certyfikaty, świadectwa i referencje warte wyróżnienia? Jeden z Twoich pracowników posiada wysoki autorytet w branży? “Wyciągnij” te dane na wierzch i ubierz w ciekawą szatę graficzną. Możesz skorzystać z popularnych infografik lub po prostu stworzyć tabelę o niebanalnej formie. Nie ograniczaj swoich pomysłów, choć pamiętaj, by nie przesadzić.
5. Dodaj ofertę specjalną lub zniżkę
Współcześni odbiorcy, którzy mają pełną swobodę wyboru firmy, z której usług czy produktów chcą skorzystać. chcą natychmiastowej gratyfikacji za swoją decyzję. Chodzi tu o “tajną”, atrakcyjną ofertę, z której skorzystać mogą tylko oni, posiadając Twoją ulotkę. Na odwrocie ulotki możesz umieścić specjalny kupon rabatowy lub wypisać ceny specjalne za wyznaczone usługi. Takie zabiegi sprawią, że odbiorca ulotki z pewnością zachowa ją na dłużej, a w efekcie wzrasta prawdopodobieństwo, że wykorzysta ową zniżkę – “Może się przyda?”.
Ulotka, choć popularna, często nie trafia ze swoim przekazem do odbiorcy. Ulotki “na jedno kopyto”, niczym nie wyróżniające się zazwyczaj lądują w koszu. Uniknij tego, skrupulatnie opracowując projekt przy pomocy profesjonalistów. Dobrze przemyśl to, co chcesz powiedzieć swoim odbiorcom i ubierz to w ciekawą szatę graficzną. Skorzystaj z powyższych sprawdzonych porad i reklamuj się dobrze.