Tradycyjne, gładkie koperty firmowe coraz częściej odchodzą do lamusa. Każda firma, która chce zbudować i ugruntować swoją pozycję na rynku i być postrzegana jako profesjonalna musi zadbać o to, by każdy aspekt jej działania był spójny wizerunkowo. To dlatego decydują się na profesjonalne wizytówki i papier firmowy. W “pakiecie” wymienionych narzędzi do nawiązywania kontaktów biznesowych i korespondencji z klientami nie może zabraknąć także kopert firmowych.
Jak opracować projekt ciekawej koperty?
Koperta firmowa nie może wyłamywać się poza klasyczny kanon. Są pewne elementy, które ze względu na ich przeznaczenie muszą się na niej znaleźć. Są to oczywiście: okienko na wpisanie adresata oraz jego adresu, miejsce na znaczek pocztowy oraz obowiązkowe pieczątki stemplowane na poczcie, a opcjonalnie także okienko na odwrocie z miejscem do wypełnienia danych nadawcy. Projektując kopertę koniecznie trzeba mieć na uwadze, by nie przesadzić. Koperta ma służyć wysyłce korespondencji, umów czy faktur. Nie może stać się krzykliwą ulotką reklamową, ale subtelnym zaznaczeniem pozycji firmy, od której wychodzi. Podstawową zasadą jest zachowanie reguł, dotyczących umieszczania danych adresowych: adresat powinien znaleźć się w prawym dolnym rogu, zaś nadawca – na odwrocie, w lewym górnym rogu. To ważne, by nie umieścić logotypu swojej firmy z danymi adresowymi w niewłaściwym miejscu. W przeciwnym razie może ono zostać omyłkowo uznane jako dane adresata, a wtedy… koperta z zawartością wróci do Ciebie.
Dlaczego warto inwestować w koperty firmowe?
Po pierwsze: klient czy kontrahent, dostając w ręce profesjonalną kopertę z zawartością od Twojej firmy od razu zyskuje poczucie, że współpracuje z poważną firmą na poziomie. Dzięki temu budujesz pozycję eksperta w swojej branży. Po drugie: każda koperta to swego rodzaju nośnik reklamowy. Każda z osób, przez którą przejdzie Twoja koperta firmowa zwróci uwagę na jej wygląd, dzięki czemu wzrośnie rozpoznawalność Twojej marki. Po trzecie: to właśnie estetyka koperty bardzo często decyduje o tym, czy adresat zapozna się z treścią otrzymanej korespondencji, czy Twój list po prostu trafi do kosza. Po czwarte: to wcale nie takie drogie! Koszt wyprodukowania jednej koperty jest niewysoki. Przykładowo przy zakupie 2000 kopert, jedna sztuka kosztuje mniej niż 35 groszy netto.
Jeśli masz swój biznes lub zajmujesz się wizerunkiem marki, zadbaj o jego spójność i wszystkie najmniejsze detale. Plakaty, ulotki, broszury, wizytówki, papier firmowy, a także koperty firmowe to ważny element każdej firmy, który niejednokrotnie decyduje o sukcesie na rynku.